Create your own adventure :)

31 oktober 2016 - Yamba, Australië

Dinsdag 27 september - woensdag 5 oktober

Roadtrip van Darwin naar Cairns, weer een mooi avontuur :)

Dinsdag 27 september vloog ik rond half 1 's nachts van Denpensar - Bali terug naar Darwin - het vertrouwde Australië. Na drie uurtjes vliegen, kwam ik rond half 6 in de ochtend aan (tijdsverschil) waarna ik werd opgehaald door Chris. Thuis een paar uurtjes geslapen, naar de tandarts geweest (ook
die kan ik afvinken jeejj), wat dingetjes georganiseerd en 's avonds eindelijk weer eens geskyped met Yara, super gezellig. Daarna uit eten geweest met mijn huisgenoten bij een seafood restaurant waar je onbeperkt kon eten. Vervolgens mijn tas ingepakt en veel te laat naar bed gegaan. Wanneer je twee maanden in een huis hebt gewoond met je spullen overal en nergens en dan ineens weer alles in je kleine (voor mij te klein, geen commentaar xD) backpack moet proppen, dat duurt langer dan gehoopt hihi.

Woensdag 28 september begon mijn laatste roadtrip met Sonny en Janneke. Na vier uurtjes slaap ging de wekker om 5 uur en iets na zessen zijn we vertrokken uit Darwin voor onze roadtrip naar Cairns.
Die ochtend kwamen we aan bij Edith Falls. Omdat ik deze waterval al had gezien en liever mijn energie wilde sparen voor andere wandelingen, besloot ik in de auto te blijven. Na een uurtje kwamen Sonny en Janneke terug en konden we verder rijden naar Katherine Gorge. De dame van het informatiecentrum vertelde ons dat bovenaan de berg het nog tien graden warmer kon zijn, dat zou betekenen 45 graden! Dat ging ons iets te ver dus in plaats van te wandelen, hebben we een keertje de boot genomen. Relaxt door de gorge heen en daarna een wandeling van 1.2 kilometer return. In dit stukje van het park waren we de enigen. We stopten even bij een rockhole en moesten vervolgens een aardig stukje omhoog lopen over rotsen. Uiteindelijk kwamen we uit bij een mooi uitzicht over de gorge. Op de terugweg regende het en dat vonden we heerlijk verfrissend na al dat zweten. Na de wandeling werden we opgehaald door de boot. Bij terugkomst in de auto gestapt en verder gereden om te overnachten op een gratis campground met enkel toiletten. Hier stonden drie Israëliërs naast ons met wie we gezellig hebben gekletst. Interessant om weer een andere nationaliteit tegen te komen. Dag 2 was een stuk rijden naar Caranbirini Conservation Reserve. Dit park staat in het teken van massieve, hoge zandstenen. Een leuke wandeling van 2 kilometer en daarna weer een aardig stuk verder gereden om op een rustplaats te overnachten waar we de enigen waren. Dag 3 was een ontzettend indrukwekkende dag! Onderweg naar het Boodjamilla National Park hebben we 320 km super gaaf off road gereden. Hier zagen we wilde paarden, een dingo, emu's, kangoeroes, walibi's, grote stieren en honderden koeien. In het park hebben we een kano gehuurd met z'n drieën, 6 kilometer door de gorge. Helemaal alleen op het water tussen de rotsen, een prachtige beleving! Tevens waren er twee kleine watervalletjes en zagen we een kleine zoetwater krokodil, dit was nieuw voor Sonny en Janneke dus een leuk cadeautje. Die avond hebben we overnacht langs de weg waar we de koeien konden horen loeien en een Engels koppel tegenkwamen die bewust naast ons stopten omdat ze al dagen geen mens hadden gesproken. Welkom in de outback! :P

Op zaterdag 1 oktober reden we door het dorpje Normanton om even te stoppen bij het beeld van Krys de krokodil. Deze krokodil was 8.63 meter lang. Ze is gevonden en afgeschoten door een vrouwelijke jager in juli 1957 in de Norman River. Krys staat bekend als wereld's grootste krokodil. Weer doorgereden en de overnachting vond plaats op een camping in Mount Surprise. Daar hebben we voor het eerst tijdens de trip gedoucht en het leuke kaartspel meppen drie keer gespeeld. Sonny kon het niet zo goed hebben dat ik het spel die avond drie keer won hahaha. We stonden onder een boom vol mango's en vleermuizen. Zo apart dat ik normaal gesproken een beetje kippenvel krijg wanneer ik aan vleermuizen denk. Maar sinds Australië ben ik bijna aan ze gewend, ze vliegen overal rond. Het is een bijzonder land wat betreft natuur en iedere keer weer geniet ik ervan (op de enge insecten, spinnen en slangen na haha). De volgende dag deden Janneke en Sonny een tour door de Undawarra Volcano Cave. Ik vond de prijs iets te gek voor zo'n activiteit, zeker omdat ik al soortgelijke grotten heb gezien. Na hun tour reden we verder naar Atherton Tablelands voor een route met watervallen. Die middag hebben we de prachtige Millaa Millaa Falls bezocht, de indrukwekkende Zillie Falls, de Ellinjaa Falls en bij de Josephine Falls hebben we gezwommen in ijskoud water. Gewoon omdat het kan en we nog geen selfie onder water hadden xD.
In Babinda konden we overnachten op een luxe gratis camping waar veel backpackers stonden. Dag 6 hebben we het rondje Tablelands afgemaakt, het volgende hebben we bezocht: The Boulders, Cathedral Fig Tree - een indrukwekkende grote boom waarin andere planten groeien en dieren leven - Lake Barrine waar we even hebben gezeten bij het café, Lake Eachan, Malanda Falls, Millaa Millaa Lookout met weer een prachtig uitzicht, Crater en Dinner Falls. Bij de laatste zag ik een cassowary vrouwtje lopen. De cassowary ziet eruit als een struisvogel maar dan kleiner en de mannetjes kunnen gevaarlijk zijn door de steen op hun hoofd. Dit klinkt heel gek, het is lastig uit te leggen, maar in plaats van een haren kuif hebben ze een hard stuk op hun hoofd waarmee ze kunnen aanvallen.  Het ziet eruit als een steen/stukje rots. Zoek het even op als het je interesseert :). Die middag de boot naar Cape Tribulation waar we hebben overnacht op Noah's Beach Camping naast het strand. Ons diner op het strand genuttigd en het kaartspel meppen voortgezet. Die keer was het lastiger om te winnen ;P. Dinsdag 4 oktober was vooral voor Janneke een speciale ochtend, paardrijden in Australië. Samen zijn we op horse riding tour gegaan door de bossen en op het strand van Cape Tribulation. We gingen aardig diep de zee in met de paarden, dat was ook voor mij een nieuwe ervaring :). Vervolgens hebben we die dag gewandeld door het Daintree Rainforest. Chille wandelingen van totaal 2.5 kilometer. Tussendoor namen we een momentje om biologisch ijs te proeven. De ingrediënten kwam uit de tuinen van het bedrijf daar. Het waren aparte smaken, eens wat anders dan Italiaans schepijs. Op de camping was een ijskoude douche waar ik rillend nog geen twee minuten onder stond en na het eten heb ik het kaartspel Presidentje geleerd. Weer een gezellige avond :).

Woensdag ochtend 5 oktober kwamen we aan in Cairns. Totaal hebben we tijdens de roadtrip 3.404 kilometer gereden. Ik werd afgezet bij het hostel waar ik maanden terug ook verbleef. De receptioniste herkende me nog en wist zelfs mijn naam, ongelooflijk! Chapeau :). 's Middags met Sonny en Janneke volgens ons ritueel geluncht bij McDonald's en daarna elkaar gedag gezegd. Ik heb een leuke tijd met ze gehad en weer veel meegemaakt!

1. Ellen:
    1 november 2016
    Lieverd, wat maak je toch veel mee, het zal niet altijd meevallen om straks weer in Nederland te zijn, heel andere leven dan dat je nu beleeft, maar goed ook daar kom je wel weer doorheen !
    Het is altijd een feest om jouw verhalen te lezen ❤️